1 år sedan.

denna texten skrev jag till min hund när allt var som värst. Hon hade magcancer, nu är den bortplockad och inget annat gör mig såhär glad. Men det är skönt att ha denna texten så jag kan påminna mig själv om när det var som värst att bättre tider kommer, efter regn kommer solsken.

''När jag tänker på vad som sprider sig i din kropp, blir jag helt stel och världen liksom stannar till, när jag tänker på att jag en dag kommer förlora dig så känns det som någon slår mig i magen och att all luft i mina lungor försvinner, när jag tänker på hur många år jag har fått med dig så får jag fjärilar i magen, när jag tänker på första gången jag såg dig och jag trodde att du va ett gossedjur som mamma hade tagit hem så blir jag gråtfärdig, för jag vet att någon dag kommer jag förlora dig , när jag känner slaget i magen blir jag paff, när jag tänker tillbaka blir jag gråtfärdig men den allra värsta smärtan är när jag ser dig ligga där i soffan och veta att detta kanske är sista gången, sista gången som jag drar min hand över dig, sista gången jag hör ditt andetag, sista gången jag hör dig skälla på grannarnas hundar, sista gången du tigger godis, sista gången jag hör pappa sucka över att du en gång kommer med en socka i munnen och vill ha något i utbyte, min smarta lilla coccer, dig glömmer jag aldrig, vi fick dig när du var ungefär 3½ nu är du 9½ , kommer vi hinna fira din 10:årsdag? Kommer jag få hinna fråga mamma om hon köpt leverpastej till dig på din födelsedag? tiden rinner iväg för fort, jag förlorar dig mer och mer för varje sekund som går, därför vill jag vara med dig så ofta som möjligt. Jag är ledsen för att jag inte brukar gå ut med dig, jag är ledsen för att jag ska vara så självisk och bara tänker på mig själv, jag är ledsen för alla småsaker jag gjort som fått dig må sämre. Kom ihåg mig min ängel utan vingar, min älskade engelska coccerspaniel, min gåva från himlen. Ingen som aldrig upplevt vilken bästavän,familjemedlem,lillasyster man kan ha kommer aldrig förstå hur starka band en hund och en människa kan få, du finns där när jag behöver tröst, du finns där när ingen annan vill, du är på riktigt. Kommer aldrig komma över dig när det är din tur att gå över till andra sidan, jag hoppas att vi någon dag möts där uppe. Kom ihåg mig. Varje andetag räknas Sippramile.''


Kommentarer
Postat av: ah

magcancer?

2011-09-22 @ 18:30:06
Postat av: valentine

<3

2011-10-09 @ 12:50:18
Postat av: valentine

<3

2011-10-09 @ 12:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0